Apple - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu Apple - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

31 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Apple
Helaas niet mijn (veel te grote) geaarde wereldstekker meegenomen. Wel 2 ongeaarde. De laptop en de speciale oplaadkabel van de I-pad willen echter toch geaard. Gelukkig is er een grote mall in Kuala Lumpur met wel zes verdiepingen met telefoons, computers en andere elektronische ongein. Een snoer voor een laptop is gauw gekocht, slechts 5 euro. Een zelfde snoer voor de I-pad moet echter wel van Apple wezen (wie klaagt er nog over Bill Gates?) en kost 75 euro. De welwillende verkoper van de Apple-shop wil er wel 12,50 euro afdoen. Dan toch maar een andere oplossing zoeken. Via de standaard meegeleverde Apple snoertjes kan er ook worden opgeladen en dit kan ongeaard. Een alternatief is de I-pad opladen via de laptop. Voor de zekerheid ook maar een stekker gekocht die aan de ene kant op de 12-volt van de auto kan worden aangesloten en aan de andere kant op een usb kabel. Werkt op alle apparaten, behalve op die van Apple. Lang leve Jobs (niet zo lang meer volgens de krant). Na 3 weken probleemloos Volskranten downloaden op de I-pad begeeft deze app het helaas ook. Zal wel aan de Volkskrant liggen. Update biedt geen soelaas. Dan maar opnieuw downloaden. Resultaat uiteraard: alle eerder gedownloade kranten bij het oud papier. Geen vis in kunnen verpakken. Moest nog drie kranten lezen, waaronder de zaterdagkrant (download duurt wel even). Monica leest wat langzamer en had nog ruim twee weken achterstand. Ik praat haar wel bij, het regent toch.

• 31 Januari 2011 - 13:33

Ad & Tan:

Steve naait all over the world, recordwinst bij Apple vorige week.....Voor zover we het weer tot dusver van jullie hebben meegekregen kun je in je vertellingen aan Moon de Margriet en de Libelle, en de onverkorte versie van "Lord of the rings" er ook nog wel bij doen! Lijkt me tijd worden voor je zonnebril !!

• 31 Januari 2011 - 21:29

Ben En Tineke:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Ook de foto's bij het vorige verslag vond ik prachtig en die illustreren jullie verhaal heel mooi.
    Zo krijgen we een goede indruk van jullie reis. Graag volgende keer weer foto's erbij, al heb ik er begrip voor dat Pim er geen foto's bij heeft gedaan van alle beschreven kabeltjes........
    Blijf genieten!
    Groet van Ben en Tineke

• 02 Februari 2011 - 18:05

Cor (van LPCorp):

Kuala Lumpur? Ik dacht, dat jullie in/op Nieuw Zeeland waren?
    En wat is er toch met dat weer daar? Het is nu toch zomer?
    Wat zijn de temperaturen eigenlijk? En hoe is het eten? En heb je al een plaatselijk (kiwi-)wijntje gedronken? Was die een beetje goed?
    Tja, wat een vragen he?
    De eerste ETL-aanpassingen zijn gedaan hoor Monica! En het werkt ook nog (steeds)! Straks ga ik dat nog leuk vinden ook!
    Vandaag de exchange rates geladen hoor, ook in de NL-omgeving! Voordat je je daarover druk maakt...! ;-)

Ik kijk uit naar het volgende reisverslag en de bijbehorende foto's!

Have fun!

• 03 Februari 2011 - 00:24

Pim En Monica Minne:

Zo goed, Tineke? Meer foto's heb ik niet van Steve.