Punakaiki - Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu Punakaiki - Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

Punakaiki - Picton

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

04 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Picton

Vanuit Punakaiki naar het noorden volgen we eerst nog een tijdje de kust. De zee is hier erg ruw. We maken geen foto's, omdat het zicht slecht is. Het grootste deel van de weg naar Nelson is het bewolkt. In de buurt van Nelson wordt het weer mooier en we boeken een hele mooie studio aan de Tahurani Beach.
De volgende dag is het echt mooi weer, maar het waait hard. We maken vanaf Kaiteriteri een boottocht door het Abel Tasman National Park. Pim wilde alleen zijn neus en oren ingesmeerd hebben. Het is maar goed, dat hij z'n pet ophad, want zijn nek, kin en wangen zijn vuurrood geworden.
Tijdens de mooie rit naar Kaikaura zijn er veel wegopbrekingen. Uiteindelijk ook og een ongeluk waarbij een vrachtauto aan de rechterkant van de weg over de vangrail heen gegaan is. Net niet genoeg om de rotsen af te storten en te water gelaten te worden. In Kaikaura is het spannend of de Whale Watch tour doorgaat. Hij gaat door, maar met een sea sickness warning vanwege de hoge golven. We nemen voor de zekerheid maar een pillietje in. Op open zee zien we de eerste sperm whale. Hij blijft een tijdje boven water en dan geeft de gids het moment aan dat hij onderduikt. Kort daarop zien we ook nog een tweede. Daarna gaan we weer terug de baai in en daar varen we een tijdje tussen een school dusky dolphins. Ze zwemmen met de boot mee, maar zijn voornamelijk onder water. Het is lastig om een foto van ze te maken. Daarna zien en ruiken we ook nog stinkende zeehondjes op een paar rotsen en uiteindelijk ook nog een albatros, die aan het rusten is op zee. Terug aan wal zien we dat de volgende tour is gecancelled.
In Picton, de plaats waar we zullen inschepen op de ferry naar Wellington valt niet veel te beleven. De volgende baai heeft een gezellige haven, Waikiki Marina, daar eten en drinken we wat op een terras. Bij het binnen afrekenen zien we dat de meeuwen zich al te goed doen aan de restanten van ons diner. Voordat we de boot opgaan bezoeken we het Eco World aquarium waar allerlei vissen te zien zijn uit de zee rond Nieuw Zeeland.
In de wachtrij voor de boot worden we geïnterviewd door iemand van biosecurity. Hij moet voorkomen dat de didymo (rock snot) wordt overgebracht van het zuid-eiland naar het noord-eiland. Nou we hebben niet gezwommen of gevist, dus geen probleem.
Wellington skippen we. Pim heeft van alles geprobeerd om een overnachting te boeken, maar alles was al vol voor het weekend. We komen er nu achter dat het komt door de Wellington NZI Sevens. Een jaarlijks terugkerend zeer populair rugby toernooi, er worden al 12 maanden vooraf kamers voor afgehuurd.

• 05 Februari 2011 - 08:28

Hoi Moon En Pim:

De reisverslagen zijn erg leuk en ook de foto's vinden we mooi. Maarrrrrrrrrr
    hoe moet het nou met mijn verjaardag???????????? moeten we naar jullie komen of komen jullie effe over, hahahaha. We wensen jullie een fijne voortzetting van de reis en zien jullie nieuwe verslagen graag tegemoet.
    Groetjes, Rens en Gerda

• 05 Februari 2011 - 13:24

Alex & Lilian:

Was de zeekipsalade lekker, pap? ;)
    Leuk verhaal en mooie foto's weer :) We zijn benieuwd wat jullie van het noord-eiland gaan vinden!
    X

• 06 Februari 2011 - 22:28

Tanja:

Gelukkig zien we de zon op de foto's.Wat ziet het er allemaal mooi uit. IK WIL OOOOOK! PS Nieuw t-shirt Pim?

• 09 Februari 2011 - 08:54

Henk:

Nou, van die regen is niet veel te zien op de foto's. volgens mij houden jullie ons voor de gek om ons niet nog jaloerser te maken.

• 09 Februari 2011 - 10:31

Marianne:

Hallo Pim en Monica,

Beter laat dan niet toch? Ga er vanavond samen met Paul even lekker voor zitten om alles te lezen en de foto's te bekijken.
    Vorig jaar heeft mijn collega met haar man ook 6 weken in Nieuw Zeeland een rondreis gemaakt maar dan met een camper en zij had daar ook zo'n site voor gemaakt. Ga er vooral verder heerlijk van genieten.

Lieve groet van Marianne