Invercargill - Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu Invercargill - Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

Invercargill - Punakaiki

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

29 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

In Te Anau doen we lekker rustig aan, het is tenslotte vakantie en het is prachtig weer.
Onderweg van Te Anau naar Milford Sound stoppen we bij de Mirror Lakes, die als het droog en bladstil is de Earl Mountains heel mooi weerspiegelen. Met een niet te grote boot gaan we de fjord over en ook nog een stukje naar buiten de Tasman zee op. De hele dag regent het licht.
Queenstown is een leuk stadje aan Lake Wakatipu met een gezellige haventje. Helaas regent het ook hier tot het begin van de avond. De volgende dag is het mooi weer zodat we Quenstown ook nog in de zon zien.
In Wanaka, Puzzle World, wil Pim niet puzzelen. We gaan er koffie drinken en om die te pakken te krijgen is al een puzzel op zich. Ik zeg tegen Pim dat de toiletten erg leuk zijn. Pim heeft daar zijn bedenkingen bij. Hij ziet al heel wat mannen verdwijnen in het herentoilet en niemand er uit terugkomen.
In de buurt van Fox Glacier wordt het weer minder, de wolken hangen om de bergtoppen. De volgende ochtend ziet het er een stuk beter uit, maar helaas wordt de helicoptervlucht, die we geboekt hebben, toch op het allerlaatste moment gecancelled. Balen, we zijn inmiddels op het gehucht uitgekeken. Dan maar het loopje rond het Lake Matheson. En inderdaad het begint eerst te spatten, steeds meer, uiteindelijk regent het behoorlijk hard en zien we niets meer van Mount Cook. De volgende dag staan we vroeg op, je weet maar nooit, misschien dat we alsnog de gletsjer op kunnen met de helicopter. Maar helaas alles is grijs.
We vertrekken uit Fox Glacier en stoppen bij de Franz Josef Glacier. Daar maken we een mooie ochtendwandeling naar de gletsjer.
De wandeling naar de Pancake Rocks in Punakaiki plannen we voor de volgende ochtend, omdat de blowholes te zien zijn tijdens vloed. We staan bijtijds op, 9 uur is de beste tijd. Om 8 uur vertrekken we uit ons hotel, zonder ontbijt, ze gaan dan net open en ze zijn daar nogal traag. Het zonnetje breekt een beetje door als we om kwart over 8 alvast het rondje een keer lopen. We zijn er dan alleen. De zee beukt tegen de rotsen, af en toe lijkt het alsof het onweert. Het begint alweer te regenen. We ontbijten bij een café met internet, naast de start van de wandeling, en zien om kwart voor negen de eerste bus met Japanners uitgeladen worden. Als we om 9 terug gaan om de blowholes te zien is de parkeerplaats bijna vol.

• 29 Januari 2011 - 22:21

Cor (van LPCorp):

Je had beloofd, dat je mooi weer zou krijgen!
    Leuke foto's! En mooie gebieden!
    Ik ben nog steeds jaloers!
    Ga er gewoon van schreeuwen!
    Kijk uit naar het volgende reisverslag!

Cor!

• 30 Januari 2011 - 08:06

Alex & Lilian:

Wauw! Jullie zijn in het mooie deel van NZ aangekomen :) Erg zonde van die helikoptervlucht, maar ja zo te zien valt er alsnog genoeg te genieten! Wij willen ook terug.. Bij Milford Sound hadden jullie trouwens wel mazzel, daar regent het zo'n 350 dagen per jaar :) X

• 30 Januari 2011 - 08:07

Lilian:

Die foto van die roofvogel is trouwens ook wel heel erg cool!

• 30 Januari 2011 - 20:36

Ad & Tan:

We beginnen zo langzamerhand te begrijpen waarom Nederlanders zich zo thuis voelen in Nieuw Zeeland.....Wel een prachtige omgeving overigens.Wat betreft die toiletten in Wanaka, George Michael gesignaleerd misschien ?? We hopen op "zonniger" foto's voor jullie !