Thames - Manukau - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu Thames - Manukau - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

Thames - Manukau

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

19 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Omdat de weersvoorspellingen slecht zijn, rijden we eerst naar Thames. Daar beslissen we dat we toch doorrijden naar Coromandel. Het is heerlijk weer en we rijden een schitterende route langs de kust. Aangekomen in Coromandel wordt het weer steeds slechter. Het plaatsje ziet er leuk uit, maar helaas is het veruit beste plekje gereserveerd voor een bruiloft. We drinken wat in een café, die ons als alternatief is aangeraden. Daar worden we echter depressief van het overige publiek. De ene groep zit zijn geld te vergokken aan gokmachines en een andere groep is aan het gokken op de uitslagen van paardenraces. We besluiten de volgende dag te vertrekken.
Coromandel ligt op een schiereiland en we rijden dezelfde prachtige route weer terug. Richting Auckland wordt het weer steeds beter en we eindigen in Devonport, een romantisch plaatsje met Victoriaanse villa's. Niet ver daarvandaan in Takapuna Beach verblijven we een aantal dagen. Vandaar is Devonport binnen 5 minuten te bereiken en kunnen we met de ferry in 15 minuten oversteken naar Auckland.
In Auckland klimmen we de Mt Eden op. Bovenop de Mt Eden hopen we wat te drinken te kunnen krijgen (en lossen), maar er staan alleen heel veel reisbussen. Uit die bussen stappen grote groepen mensen, die even snel een paar foto's maken en dan weer verder trekken naar de volgende attractie. Mount Eden blijkt een krater te zijn, die heilig is voor de Maori's.
We doen de cruise door de haven van Auckland, die begint in downtown Auckland. We varen langs de containerhaven, een oud lichtbaken en diverse eilanden en daarna weer terug naar de Harbourbridge. Op het moment dat we onder de Harbourbridge doorvaren springt een bungy jumper van de brug af.
Vanuit Paihia in de Bay of Islands maken we een vaartocht langs vele eilanden. We varen langs een grote groep dolfijnen, die af en toe vrolijk uit het water springen. Door de Hole in the Rock in Motukokako kunnen we niet heen, omdat de zee te onrustig is. Op het eiland Urupukapuka gaan we van boord en maken we een korte wandeling. Aan het einde van de tour gaan we in Russell van boord en nemen we later de ferry terug naar Paihia.
Na bijna 4600 autokilometers in een niet erg soepel schakelende auto met te weinig trekkracht in de soms steile bergen zijn we nu in Manukau, 20 minuten vanaf de luchthaven van Auckland. Alles moet weer terug in de koffers, dat zal een hele klus worden. Morgen vliegen we naar Kuala Lumpur, slapen daar in een hotel op de luchthaven en gaan daarna door naar Colombo (Sri Lanka).

• 19 Februari 2011 - 09:24

Cor (van LPCORP):

Hee daar, vakantiegangers!
    Mooie foto's weer van mooie landschappen enzo...
    Het weer lijkt nogal wisselvallig te zijn, maar hier en daar zie ik een shirt zonder mouwen, dus de temperatuur zal wel ok zijn...?
    En het bier ziet er koud uit, dus dat kan niet verkeerd zijn!
    En nog even, dan zit het er weer op voor jullie... de tijd lijkt voorbijgevlogen!
    Geniet er nog van!

Groetjes,

Cor

• 21 Februari 2011 - 14:50

Alex & Lilian:

Jammer dat jullie alweer afscheid van Nieuw-Zeeland hebben moeten nemen! Maar het zonnetje in Sri Lanka is waarschijnlijk een welkome afwisseling :)
    Geniet nog even lekker van jullie laatste weekje en de groetjes aan ome Herman!
    Tot zondag!
    X

• 21 Februari 2011 - 23:25

Gandalf:

Het is wel mooi zo, Frodo! Nu als de sodemieterij weg van Mount Doom en terug naar de Shire.Leef je nog even uit in de zon van Sri-Lanka en we zien je weer terug op Zondag ( mits je Bilbo meekrijgt uit al die kleurrijke kroegen natuurlijk !) O ja, trek een jas aan , de sprookjes zijn over hier!

• 25 Februari 2011 - 16:33

Gre:

En dan zit het er alweer bijna op.
    We horen de verhalen allemaal wel tijdens de koffie na de tennis.
    Geniet er nog eventjes lekker van en tot volgende week??