Kuala Lumpur, januari 2011 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, januari 2011 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, januari 2011

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

17 Januari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ons hotel is midden in Chinatown. Overal staan kraampjes met drinken, fruit en allerlei etenswaren die ter plekke worden klaargemaakt. Om de hoek is er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat markt. Maar het belangrijkste is dat er ook nog heel veel gezellige terrasjes zijn.
Richting centrum zijn er grote plaza's. De winkels zijn van buiten mooie grote gebouwen, maar van binnen is het net zo'n rommeltje als de markt. In sommige kraampjes worden spullen van één speciaal merk aangeboden, maar er zijn ook kraampjes met alleen telefoons of laptops. Na een aantal verdiepingen te hebben afgelopen, hebben we het wel gezien. Ze zijn allemaal hetzelfde.
Op een terrasje ziet Pim dat voor het bier geldt: "Buy 3, 2 free". "Nou", zegt Pim, "dan zou ik wel gek zijn om er maar 1 te bestellen." Het bleek dus 5 halen, 3 betalen te zijn.
Tijdens de fire flies tour naar Kuala Selangor stoppen we onderweg op de heuvel Bukit Melawati, waar nog delen van de muur van het Nederlandse Fort Atlingsburg staan en een origineel kanon van de VOC. En nog een stop bij een Chinese tempel. Als het donker wordt gaan we de rivier bij Kampung Kuantang op om de vuurvliegjes te zien. Prachtig, het is net of er allemaal levende kerstbomen staan. De lichtjes zweven net boven de struiken.
Onderweg naar Melakka bezoeken we de grootste Chinese begraafplaats buiten China. De grond rond een graf is eigendom van de familie van de persoon die er begraven ligt. Melakka is een oude havenstad met gebouwen, die de invloeden van de Portugezen, Hollanders en de Britten laten zien. Je hebt er het Stadthuys, Christ Church, St. Pauls Church and het fort A'Famosa, gebouwd door de Portugezen in 1511.
Eén dag bleef het maar regenen. 's Avonds zijn we "veilig" onder een parasol gaan zitten om te eten. Pim kreeg alsnog een plens water van een buurparasol in z'n rug. En even later viel onze parasol bijna om. Daarna vond Monica het nog niet genoeg en leegde de inhoud van een halve liter bier over Pim's broek.
De laatste dag in Kuala Lumpur was het zonnig. Na alles te hebben ingepakt zijn we nog lekker even naar het waterpark gegaan in de Golden Triangle. Er was een jong stelletje, die vroeg of ze met ons (westerse oudjes) samen op de foto mochten.
Op het vliegveld van Kuala Lumpur moesten we vogens onze instapkaart naar gate C35. Dit betekent, dat je een eind moet lopen vanuit de centrale hal, vervolgens een stuk met de bus en daarna weer een eind lopen. We waren er op tijd, maar Pim maakte zich zorgen omdat er zo weinig mensen waren. Ik was verdiept in mijn boek en maakte me niet zo druk. Een bepaald moment kwamen er 2 piloten aanlopen, die het ook een beetje stil vonden, 2 passagiers. Toen bleek op een mededelingsbord te staan dat alles was omgezet en dat we naar gate H10 moesten. De hoofdpiloot belde erover en zei, dat het fout zat. Moesten we weer terug naar de centrale hal. De piloot zei dat we bij hem in de buurt moesten blijven, want het vliegtuis zou echt niet zonder hem (kunnen) vertrekken.

• 17 Januari 2011 - 06:36

Alex & Lilian:

Dus tóch een waarbenjij site, leuk! :) maar we zijn vooral benieuwd naar de verhalen van nz, daar kun je trouwens ook vuurvliegjes zien in de grotten! Xxx

• 17 Januari 2011 - 11:31

Remco & Jasmin:

Hartstikke leuk! Met veel plezier alles gelezen en bekeken. Fijne vakantie daar aan de andere kant van de wereld!

• 17 Januari 2011 - 12:38

Ad & Tan:

Er is nog niets veranderd ! Overal een zootje op straat,bedelende apen en Pim achter een biertje ! Waarom moest Pim op foto nr. 30 eigenlijk die paal vasthouden voor die danseres ?
    Goede reis ( vliegtuig nog gehaald ?)
    Als trouwens de piloot al niet weer weet waar z'n toestel staat......

• 17 Januari 2011 - 16:05

Anne En Jan:

Mooie serie foto's en leuk reisverslag. Hoop dat jullie geweldige vakantie hebben verder: het begon in elk geval goed. Vuurvliegjes zijn geweldig. Tijdens onze eerste vakantie samen hadden we er een heel stel op de camping in Fiesole bij Florence. Denken daar nog steeds met genoegen aan terug. Hartelijke groet, mede namens Anne,

Jan

• 17 Januari 2011 - 18:51

Gerda En Rens:

Leuk verslag, en mooie foto's. By the way Moon gooide je express dat pilsje om omdat hij al genoeg had gedronken?
    Groetjes uit Medemblik, Gerda en Rens

• 18 Januari 2011 - 19:19

Piet En Mar:

Heerlijk om jullie achter zo'n biertje te zien zitten, komt ons bekend voor. Trouwens net wat voor Pim met dat vliegtuig. Is het nog goed gekomen? Geniet ze en verwen ons met jullie belevenissen.

Xx Piet en Mar