minne belevenissen, Hua Hin en Bangkok - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu minne belevenissen, Hua Hin en Bangkok - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

minne belevenissen, Hua Hin en Bangkok

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

11 Mei 2011 | Thailand, Hua Hin

Vrijdag 6 mei op weg naar Hua Hin, Thailand. Eerst drie uur met de taxi naar Phnom Penh. Zeer trage en nog tragere voertuigen op de weg. Auto’s en busjes worden tot de nok toe volgeladen met mensen en bijvoorbeeld boomstammen of vaten. De laatste gaatjes worden benut. Regels voor maximaal gewicht worden volkomen genegeerd, waardoor de snelheid van sommige van deze voertuigen niet boven de 5 á 10 km/u komt. Nadat we net in ongeveer 20 minuten tijd een stuk of 8 zeer trage auto’s, busjes en vrachtwagens hebben ingehaald, moest de chauffeur voor de zoveelste keer even ‘pipi’ doen. Hij was net klaar toen de hele riedel van 8 voertuigen met daar tussenin nog een aantal andere wagens ons passeerden. Toch nog ruim op tijd op vliegveld Phnom Penh voor de vlucht naar Bangkok. Daarna weer een 3 uur durende taxirit naar Hua Hin. Aankomst 21.00 uur. Verblijf 2 nachten. Had eigenlijk net zo goed in Bangkok kunnen blijven. Het hotel bevindt zich in het centrum met veel restaurantjes en barretjes. Gelukkig geen taxi meer nodig. Singha biertjes smaken weer voortreffelijk. De volgende dag eerst het verhaaltje van Sihanoukville maken. Valt nog niet mee op een aftands toetsenbord met zowel ‘normale’ als Thaise characters. De menubalken zijn volledig Thais en ook een rechtermuisklik levert Thaise teksten op. Personeel ging op Google zoeken naar een oplossing, maar vond niets. Is natuurlijk gewoon een optie binnen het Office pakket, maar ik kan al die teksten niet lezen. Tot overmaat van ramp crasht ook deze computer voordat ik iets heb kunnen opslaan. Daarna even naar het strand gelopen. Zeer warm. ‘s Avonds rondje gelopen, wat gegeten en gedronken en uiteindelijk niet te laat terug naar het hotel. Nagels groeien inderdaad niet meer (zie verhaaltje Sihanoukville). Waarschijnlijk ontbladeringsmiddel gebruikt. Agent Orange. Met dank aan Philips Duphar. Zondag 8 mei weer terug naar Bangkok. Hotel is in de buurt van mijn valpartij en in de buurt van een kraampje waar ik twee weken geleden een leuk ‘Tintin à Bangkok’ t-shirtje had gezien. Helaas niet meer teruggevonden. Terug in het hotel zie ik bijna niets meer en ik weet dat hier ook trappetjes zijn. Stroomstoring. Heel voorzichtig gelopen. Maandag nog wat rondgelopen en foto’s gemaakt en ondanks goede voornemens toch pas om 3.00 uur in de morgen gaan slapen. De volgende ochtend om 7.00 uur op en om 8.30 richting vliegveld. Het zit er weer op.

• 11 Mei 2011 - 20:56

Marianne En Paul:

Hoi Pim,

Ontvangen net je laatste bericht uit het verre oosten, inmiddels zit je "gepikt en gedreven " weer veilig in Zwaag met een lekker hollands potje bier, te genieten van je prachtige nagels. Paul moet er niet aan denken om een nagelbehandeling te ondergaan. We proosten op je prachtige belevenissen.

Groetjes Paul en Marianne

• 12 Mei 2011 - 07:52

E.W.:

Avontuur is rampspoed; daar houden we van in onze luie stoel... Al dit taaie ongemak met taxi's en Windoos P.C.'s...
    'k Ben blij dat je er weer doorheen gerold bent, Pim, of ben ik te voorbarig?