minne belevenissen, Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu minne belevenissen, Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

minne belevenissen, Sihanoukville

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

07 Mei 2011 | Cambodja, Preah Seihanouk

Maandag 2 mei taxi naar Sihanoukville. Net als ik begin te wennen aan Phnom Penh. Taxirit kost 4 uur. Sihanoukville is een badplaats met verschillende vrij ver uit elkaar liggende stranden. Hotelkamer rond het zwembad. Ziet er goed uit. Weer allemaal vriendelijke Cambodjaanse mensen en de meeste toeristen hebben het dan ook naar hun zin. Een kankerende, slecht Engels sprekende, Nederlandse toerist verpest het beeld. Hij eist op hoge toon een gesprek met de Dutch director. Er zijn sommige kamers uitgerust met paraplu's. En die van hem niet. In de omgeving van het hotel zijn een aantal goede restaurants, er is een strand in de buurt, maar voor het avondlijk vertier is toch een kwartier durende tuktukrit nodig. De chauffeur wil me ook graag weer ophalen en ik spreek af om 23.00 uur. De volgende dag verhaaltje en foto’s van Siem Reap op internet gezet in een naast het hotel gelegen internetshop. Kost toch nog veel tijd en ik besluit Phnom Penh de volgende dag te doen. ‘s Avonds andere chauffeur met een minder gammele tuktuk, maar ook iets duurder. Hij zal me ook weer om 23.00 uur ophalen. Woensdag weer met mijn spullen naar de internetshop gelopen en kom onderweg de chauffer van de vorige avond tegen. Hij vraagt me of hij me ergens heen kan brengen. Ik antwoord dat ik ongeveer 3 uur nodig heb op internet en dat ik daarna wat krantjes ga lezen. Ik weet nog niet wat ik daarna ga doen. Ik ben nog geen 5 minuten bezig of de chauffeur drentelt al voor de winkel langs, waar hij me kan zien zitten. Ongeveer elke 5 minuten komt hij even kijken of ik er nog zit. Ik heb weer een stalker. Als ik de foto’s voor internet aan het uitzoeken ben staat hij opeens achter me, bekijkt de foto’s en zegt 'Phnom Penh'. Nu heb ik er genoeg van en vertel hem dat ik niet meer van zijn diensten gebruik zal maken. Terug naar mijn eerste chauffeur met zijn krakkemikkige tuktuk. Als ik de foto’s aan het uploaden ben, breekt er een zware onweersbui uit. Ook begint het heel hard te regenen (geen paraplu tegen bestand) en crasht de computer. Bij de tweede poging krijg ik wel alle foto’s ge-upload, maar diverse pogingen om via webmail enkele mails te versturen mislukken doot het herhaaldelijk crashen van de computer. Het was maar ongeveer 200 meter terug naar mijn hotel, maar ik heb toch maar via de winkel een tuktuk besteld. Het regenseizoen lijkt nu echt te zijn begonnen. De laatste dag het dichtbijzijnde strand bezocht. Ook hier proberen ze je allerlei eetwaren en prullaria te verkopen. Voor een goed doel (Cambodjaanse kinderen) kon je je nagels laten knippen. Ik dacht, vooruit dan maar, dan ben ik daar ook meteen van af. In 2008 heb ik in Thailand ook mijn teennagels laten doen en hoefde er daarna een halfjaar niet meer naar om te kijken. Na de nagels gingen ze ook mijn oorharen doen. Dit voelde niet zo lekker, dus ik zei dat het schaartje een beetje bot was. Bleek het dat ze de haren epileerden. Komen nooit meer terug, zeiden ze. Als ze maar van mijn neusharen afblijven, dacht ik. Laatste avond in Sihanoukville, afscheid genomen. Morgen twee lange taxiritten en een vlucht naar Bankok. Uiteindelijke bestemming: Hua Hin.

  • 07 Mei 2011 - 06:53

    Monica:

    Nou Pim nog even. Je bent je lekker aan het voorbereiden om naar huis te gaan met al die schoonheidsbehandelingen. Ik ben benieuwd.

  • 07 Mei 2011 - 17:30

    Waldemar:

    Als het ware door mijn oogharen proef ik in dit relaas Hildebrand: hoe warm het was, en hoe ver.

  • 08 Mei 2011 - 14:25

    Tanad:

    Lekker land voor zo'n digitale fijnsnijder als jij....Ben zo langzamerhand wel erg benieuwd naar de verhalen ! Nu voorzichtig naar de grand finale,woensdag maar een biertje doen ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim en Monica

pim's verre reizen, met en zonder moon.

Actief sinds 13 Jan. 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 84276

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 19 April 2014

Vietnam, Laos en Cambodja

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Bali, Lombok, Singapore

08 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Zuid-Afrika 2012

05 November 2011 - 26 November 2011

Vietnam-Phnom Penh-Pattaya

21 April 2011 - 10 Mei 2011

Thailand-Cambodja

09 Januari 2011 - 27 Februari 2011

Maleisie Nieuw Zeeland Sri Lanka

Landen bezocht: