minne belevenissen, Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu minne belevenissen, Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

minne belevenissen, Phnom Penh

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

04 Mei 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Donderdag 28 april per taxi op weg naar Phnom Penh. Heel mooi landschap, helaas geen foto’s. Vlak voor aankomst lekke band. In de brandende zon, ongeveer 38 graden (in de schaduw, Ad) band verwisseld.Na viereneenhalf uur aangekomen. Eerst maar eens een stukje wandelen. Zeer heet. Het is eigenlijk wel tijd voor een pilsje. Phnom Penh is niet zo toeristisch, dus toch nog wel een eindje gelopen voordat ik een gelegenheid zag met een ‘Heineken’ bord ervoor. Men keek mij enigszins verbaasd aan toen ik om bier vroeg. Alleen thee, koffie of frisdrank. Tien minuten later nieuwe tent gevonden. Ook een ‘Heineken’ bord ervoor en reclame voor ‘Angkor Beer’. Weer geen bier. Uiteindelijk druipend van het zweet weer terug in mijn hotel. Ik zit dan wel in een soort van centrum, maar het is wel voornamelijk islamitisch. De volgende dag een dokter opgezocht voor het verwijderen van mijn hechtingen. Een Cambodjaanse Joop Doderer stuntelde en struikelde heen en weer om de behandeltafel. Steeds moest hij weer iets anders pakken en botste tegen de tafel op. Behalve de hechtingen verwijderde hij ook minstens twee wenkbrauwharen. Voel mij zelf trouwens soms ‘Vader gaat op stap’ van Toon Hermans. Kreeg weer medicijnen mee voor op de wond en andere voor op de bloeduitstortingen. Franse invloeden waarschijnlijk. Uiteraard niet gebruikt. Tijd om een paar krantjes te lezen, stukje gelopen, verder niet veel gedaan. Op koninginnedag heel toepasselijk het paleis bezocht en daarna naar de ‘Killing Fields’ en naar de ‘Tuol Sleng’ gevangenis. Zeer indrukwekkend. In de periode van 1975 tot 7 januari 1979 zijn er ongeveer 2 miljoen mensen vermoord van de in die tijd totale populatie van 7 miljoen. Tijdens een film bij ‘Killing Fields’ liep er een vrouw al na tien seconden huilend de zaal uit. ‘s Avonds gezelliger dingen gedaan. Zondag 1 mei vast verhaaltje voorbereid en de ontbrekende kranten gedownload. Ook een stukje gelopen langs de Mekong en wat foto’s gemaakt. Morgen vroeg op voor een vier uur durende taxirit naar Sihanoukville. Overigens best gezellige barretjes en eettentjes te vinden langs de Mekong.

• 04 Mei 2011 - 10:29

Tanad:

38 gr. en geen bier, de tweelingbroer vanJoop Doderer in de verpleging...het wordt nu echt een helletocht ! Zit net een broodje te eten en daar helpen sommige foto's niet echt bij, de werkelijkheid is nog gruwelijker dan je kunt bedenken !

• 04 Mei 2011 - 21:34

Monica, Cor En Cindy:

Hi Pim, wij zitten hier gezellig aan een lekker wijntje, aanbevolen door Alfred. Geniet lekker van je biertje. Veel plezier, wij blijven je wel graag volgen. Groetjes.

• 05 Mei 2011 - 06:26

Marianne:

Hoi Pim,

Wat een belevenissen.Je moet voor een lekker biertje ook het nodige ondernemen. Maar als je er een hebt dan geniet je er natuurlijk extra lang van!! Nog heel veel plezier met je rondreis.
    Groetjes van Paul en Marianne

• 05 Mei 2011 - 08:21

Lilian:

Ow, ow, wat is dat nou, therapie ontrouw? Neehoor, groot gelijk heb je, wij Nederlanders hoeven niet voor elk wissewasje aan de antibiotica ;)

Heb je je biertje uiteindelijk nog wel gevonden dan? Arme jij, je hebt het maar zwaar te verduren daarzo!

Veel plezier nog!

X

• 05 Mei 2011 - 12:13

Vul Hier Je Naam In.:

'The Killing Fields' zag ik in Amsterdam, in het jaar dat Pijlsnelle Willem naar de eeuwige jachtvelden verhuisde.
    Hoewel de overblijfselen van de machtige monolithische Hindu-tempels uit de Angkor-periode in Kampuchea nog een onderhuids dreigende uitstraling tonen, maken ze de indruk het Kwaad vooral binnen te hebben willen houden. Maar de Pol is uit de Pot gekomen, met huiveringwekkend resultaat. Geschiedenis is een repeterende breuk, helaas.
    Dan maar een verfrissende versnapering, beter oud bier dan geen bier, wat jij?