minne belevenenissen, Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu minne belevenenissen, Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

minne belevenenissen, Siem Reap

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

03 Mei 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zondag 24 april, tussen de diarree-aanvallen door en na slecht geslapen te hebben, naar Siem Reap (Cambodja) gevlogen. Behalve van malariapillen (Sri Lanka) blijk ik nu ook van antibiotica maagpijn en diarree te krijgen. Vanuit de lucht is te zien dat er veel doorgaande wegen in Cambodja van verhard zand zijn. Het land ziet er verder heel vriendelijk en gezellig uit met zijn vele tuktuks en een enkele olifant. Ik kwam in een mooie bungalow terecht en ben even op bed gaan liggen. Het welkomstdiner met dansshow heb ik maar even uitgesteld. De volgende dag eerst naar de (Nederlandse) dokter die het verband verwijderde en de wond schoonmaakte. Het zag er allemaal goed uit en er hoefde geen nieuw verband op. Ook mocht ik gelukkig stoppen met de antibiotica. Over een paar dagen, als ik in Phnom Penh ben, moeten de hechtingen worden verwijderd. Het programma voor vandaag (25 april) is de kleine tempeltour, die de gehele dag in beslag neemt. Deed me denken aan de kleine olifantenparade in Sri Lanka, waar we vier uur lang, op de stoep zittend, van mochten genieten. Het weer is erg somber na hevige regenval en maakt de tempels er ook niet fleuriger op. ‘s Avonds gaan eten in een Little India. Niet zo goed als de Little India’s in Nieuw Zeeland. Daarna op zoek naar een gezellig barretje / terrasje tussen al het winkelende en wandelende publiek. Als man alleen kun je eigenlijk niet meer over straat. Tuktukchauffeurs die steeds ‘lady sir’, ‘lady sir’ naar je fluisteren en hostess bars die je naar binnen proberen te lokken. Ook hoor ik steeds ‘massaa’, ‘massaa’. Men heeft hier moeite met de ‘sj’ klank op het einde van een woord, spreekt die in elk geval niet uit. French en France wordt Fren en lunch wordt lun. Ook de ‘ve’ in bijvoorbeeld five wordt niet uitgesproken. In Thailand schrok ik een keer van de rekening van tien? hundred baht. Ze bleek three hundred te bedoelen. Om tien uur naar bed gegaan. De volgende dag (26/4) maar even een mailtje naar Monica sturen. Half uurtje bezig en toen bleek mijn uitgaande mailserver niet (meer) te werken. Dus maar weer wat gemopper over die Steve Jobs met zijn Apple. Geen usb-poort aanwezig op de I-Pad, dus alles overnieuw intikken op een aftandse XP computer in de lobby. ‘s Middags in het centrum van het stadje rondgelopen en wat foto’s gemaakt. Daarna iets gegeten en gedronken en vrij vroeg naar huis. Op zoek naar een tuktuk wordt ik uitgenodigd door een dame van een terrasje om met haar mee te gaan. Ze had eerder op de avond mijn vermoeden bevestigd dat de ernaast gelegen pikdonkere kroeg met bijna alleen maar mannen (en geen trappetjes gelukkig), inderdaad een gay-tent was. Ze bleef maar aandringen, maar een tuktuk was gelukkig snel gevonden. Woensdag 27 april was het weleens tijd om mijn internet verhaaltje te maken en wat foto’ te uploaden. Net klaar bleek ik weer excursies te hebben en ik had voor de avond ook al het welkomstdiner. Dus eerst naar het “National Museum’, gevolgd door een bezoek aan ‘Cultural Village’. Net op tijd voor het welkomstdiner en dansshow. Eindelijk tijd voor een biertje. Op weg naar huis word ik weer gestalked door eerdergenoemde dame. Morgen naar Phnom Penh.

  • 03 Mei 2011 - 15:57

    Tanad:

    Enige doodsverachting en doorzettingsvermogen kan je niet ontzegd worden....in een diarree aanval gaan eten in een tent die "little India" heet ? Ach, misschien moet je vuur met vuur bestrijden ! Er moeten in Azie toch gvd ook bars zijn zonder valkuilen of travestieten ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim en Monica

pim's verre reizen, met en zonder moon.

Actief sinds 13 Jan. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 84270

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 19 April 2014

Vietnam, Laos en Cambodja

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Bali, Lombok, Singapore

08 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Zuid-Afrika 2012

05 November 2011 - 26 November 2011

Vietnam-Phnom Penh-Pattaya

21 April 2011 - 10 Mei 2011

Thailand-Cambodja

09 Januari 2011 - 27 Februari 2011

Maleisie Nieuw Zeeland Sri Lanka

Landen bezocht: