minne belevenissen, Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu minne belevenissen, Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

minne belevenissen, Bangkok

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

27 April 2011 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 21 april vertrokken voor mijn gecombineerde reis Thailand-Cambodja. Tijdens het elektronisch inchecken had ik al gezien dat ik helaas een raamplaats had. Bij het vertrek bleek echter dat ik de enige plaats bezette in het rijtje van drie. Het geluk was van korte duur. Een grote man uit de middelste rij van vier ging de gangplaats innemen. In ieder geval toch nog een vrije plaats over. Bij aankomst in Bangkok was ik, na een lange wandeling, ook nog eens iets te ver doorgelopen. Ik liep terug en nam de juiste afslag. Er leek nog bijna niemand bij de immigratiedienst te zijn aangekomen. Ik zag een leeg loket, liep daar naar toe en liet mijn papieren zien. Toen zag ik dat ik bij een loket van eersteklas passagiers was beland. Niemand kon dat echter zien aan mijn paspoort en immigratiedocument en ik hield mij van de domme. Op weg naar de bagage zag ik dat de voor normale reizigers bestemde loketten nogal druk waren. De koffer was er redlijk vlot en bij de uitgang zag ik al snel mijn taxichauffeur staan. Door heel druk verkeer duurde het toch wel even voordat ik in mijn hotel was beland.Na het douchen en schone kleren vroeg ik een plattegrond van de omgeving (was er bijna niet). Dus toen maar een taxichauffeur aangeschoten en hem gevraagd mij naar een plek met veel restaurants en bars te brengen. Het verkeer was nog steeds erg druk en ik werd een eind van mijn hotel ergens afgezet. Er waren hier vooral veel winkels, maar na een stukje lopen vond ik een gezellig straatje met restaurants en bars. Ik besloot eerst eens wat te gaan eten. De kip met cashewnoten was erg lekker en het Singha biertje smaakte goed. Toen ik het restaurant verliet was het straatje veel drukker geworden. Door diverse jonge vrouwen werd ik geadviseerd om vooral de bar binnen te gaan waar zij voor stonden. Ik laat mij in dit soort gevallen niet graag adviseren en besloot ergens binnen te stappen waar geen vrouwen voor de deur stonden.Vanuit het scherpe zonlicht liep ik een pikdonkere bar in, waar ik, behalve het geflikker van lichten, nog net diverse meisjes in zeer korte jurkjes zag dansen. Wat mijn oude, geopereerde ogen niet zagen was dat er een soort van verdiepinkje was. Drie of vier treden diep. Ik lazerde dus compleet van het trappetje af en raakte onderweg iets met mijn hoofd, ik denk een van de traptreden. Ik dacht even dat er niets aan de hand was, totdat ik merkte dat ik bloedde als een halal geslacht rund, en zo voelde ik mij ook. De tissues waren niet te slepen. Men bracht mij naar een apotheek, maar die kon weinig doen en ik moest vervolgens een taxi naar het ziekenhuis nemen. Daar is mijn wenkbrauw gehecht en ik kreeg antibiotica en pijnstillers. Daarna nog even naar die bar teruggegaan om de mensen daar te bedanken. Ze vroegen mij de ziekenhuisrekening te laten zien en schrokken van het bedrag. Ik kreeg nog wel een uur gratis kamerhuur aangeboden. Toen ben ik daar maar weggegaan en heb nog een (normaal) barretje gevonden. Uiteindelijk vroeg naar bed gegaan.

Goed uitgeslapen, maar maagpijn en diarree van de door het ziekenhuis meegeleverde antibiotica meldde ik mij de volgende dag voor het geplande boottripje met een khlong, hetzelfde tripje dat ik in het verleden met Monica, Piet en Margo heb gemaakt. In het begin was het zwaar bewolkt en heb ik nog wat foto’s kunnen maken, maar op de helft begon het te hevig te onweren, vergezeld door zware regenbuien. De dekzeilen opzij gingen omlaag en konden ons nauwelijks drooghouden. Daarna overgestapt op een grotere boot waar ons wat drankjes (geen bier) en fruit werd voorgezet. ’s Avonds in het hotel gebleven en daar wat van het buffet gegeten. Morgen op weg naar Siem Reap, Cambodja.

  • 27 April 2011 - 11:24

    Lilian:

    Wat een verhaal zeg, het kan zo in de Donald Duck... Hopelijk brengt Cambodja je meer geluk!
    Geniet ervan, ik hoop dat je inmiddels geen last meer hebt van de antibiotica..
    X

  • 27 April 2011 - 20:56

    Monica:

    Pas je wel op dat je weer heelhuids thuis komt..... Misschien toch een stok meenemen de volgende keer.

  • 28 April 2011 - 07:33

    Tanad:

    Ja, geef je oude geopereerde ogen maar de schuld ! "kijk" je wel een beetje uit verder ?

  • 28 April 2011 - 10:03

    Rens En Gerda:

    Weet je wel zeker dat het donker was, en waren het wel allemaal vrouwen? Ik heb nu toch mijn twijfels ouwe.

    Groetjes van je jonge goedziende broertje en vrouw.

  • 28 April 2011 - 10:15

    Pim:

    De ladyboys waren een paar tenten verder, en jouw tijd komt nog wel, Rens. Misschien maak ik dat nog mee.

  • 28 April 2011 - 20:34

    Piet En Margo:

    Jeetje Pim ik schrik ervan. Hopelijk heb je er niet al te veel last van. En die medicijnen dat weet je nu, niet meer innemen.

  • 30 April 2011 - 10:05

    Edo:

    Dat je nu helemaal naar Thailand moet reizen om je daar een buil te vallen, Pim! Het doet mij denken aan het vers ' De tuinman en de dood'. Je ziet de bui al zwaar ( en magnifiek ) hangen op twee van je foto's. No country for old men!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim en Monica

pim's verre reizen, met en zonder moon.

Actief sinds 13 Jan. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 84274

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 19 April 2014

Vietnam, Laos en Cambodja

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Bali, Lombok, Singapore

08 Januari 2012 - 31 Januari 2012

Zuid-Afrika 2012

05 November 2011 - 26 November 2011

Vietnam-Phnom Penh-Pattaya

21 April 2011 - 10 Mei 2011

Thailand-Cambodja

09 Januari 2011 - 27 Februari 2011

Maleisie Nieuw Zeeland Sri Lanka

Landen bezocht: