Blimbing, Lovina, Candi Dasa - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu Blimbing, Lovina, Candi Dasa - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

Blimbing, Lovina, Candi Dasa

Door: Monica

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

14 Mei 2013 | Indonesië, Candidasa

Op vrijdag 3 mei gaan we vanuit Blayu eerst naar een markt waar Margo voor 12 euro wat fruit koopt. Daarna naar een volgende tempel aan een meer, waar aan de lopende band ceremonies worden gehouden. We gaan heerlijk lunchen bij een klein restaurantje in Blimbing met alweer een prachtig uitzicht over de rijstvelden. 's Avonds lopen we in het pikkedonker terug naar dit restaurantje dat helaas gesloten blijkt te zijn.
De volgende ochtend wandelen we door de rijstvelden en vertrekken na een bakkie koffie naar Lovina. Margo neemt onderweg een verkwikkend bad bij de heetwaterbronnen in Tabanan. In Lovina wordt Pim echt ziek en gaan we de volgende ochtend naar het ziekenhuis. Het duurt 2 uur voordat we door alle handelingen en wachten heen zijn en dan gaan we met 4 nieuwe medicaties terug naar het hotel.
's Morgens vroeg gaan we in een klein bootje op zoek naar dolfijnen. Helaas wemelt het er van de kleine bootjes, die eruit zien als grote spinnen. Iedere keer als er dolfijnen te zien zijn, komen al die bootjes in hoge vaart op de dolfijnen af.
Margo en Piet gaan met de gids een waterval bezoeken. Onderweg komen ze een imam tegen op een motorbike. De gids vraagt hem of hij een goed restaurant weet. Dat weet hij en dit restaurant wordt vervolgens door onze gids aangeprezen. Margo vertrouwt het helemaal niet. Pim knapt al weer een beetje op en we gaan toch maar naar het restaurantje. 's Avonds blijkt de "imam" de eigenaar van het pas geopende restaurant te zijn. Onze gids Gustu spreekt niet zo duidelijk Nederlands en spreekt iemand uit als ieman.
Onderweg van Lovina naar Candi Dasa rijden we langs het vulkanische en hooggelegen Baturmeer. We bezoeken ook weer een tempel. Ons hotel in Candi Dasa ligt direct aan zee en daardoor waait er een heerlijk fris windje. Helaas is het de volgende dag windstil en erg warm.
Vanuit Candi Dasa worden we op donderdag 9 mei naar het vliegveld in Denpassar gebracht. We verwachten het busje rond 12 uur, maar de chauffeur verrast ons door al om half 9, nog voor ons ontbijt, klaar te staan. Na wat strubbelingen vertrekken we om 10.15 uur en zijn even na 12 uur op het vliegveld. Het wordt een lange warme dag van wachten, totdat ons vliegtuig vertraagd om 16:15 vertrekt naar Lombok.

• 15 Mei 2013 - 18:42

0072:

Heerlijke markten (wat is de rupia uitgedrukt in euro's?),arme dolfijnen, en Pim zijn eten is wat droog. Krijgt ie een bolle kop van. Pils, pils, PILS, man!

Een wedloop met hindernissen, after all. Maar, Pim, ik hoop dat je niet echt ziek wordt, want dat is alle moeite niet waard. Santė!