Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Pim en Monica Minne - WaarBenJij.nu

Hazyview

Door: pimenmoon

Blijf op de hoogte en volg Pim en Monica

14 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Hazyview

Met onweer en regen kwamen we in Johannesburg aan. We werden opgehaald door de eigenaar van ons hotel. Dat was wel luxe, geen taxi's zoeken en zo. De kamer was redelijk goed op een terrein omheind met schrikdraad en veel camera’s.
De volgende ochtend werd de auto gebracht. Aardige mensen, maar het contract klopte niet. Van alles mistte er aan en de gps moest worden nagebracht. Pim waarschuwde, dat aardige mensen moeten worden gewantrouwd. Zoals bij een stop onderweg, waar een aardige man Monica wil laten zien hoe je voor de tolweg moet betalen. Monica dacht, dat het net zo was als in Nieuw Zeeland waar er geen tolhokjes zijn, maar je wel moet betalen via een automaat of via de telefoon. De aardige man hielp bij de automaat, maar na wat gerommel lijkt het pasje te zijn ingeslikt. Opeens was de aardige man er weer en, na weer wat gerommel, met mijn pasje in zijn hand. We vonden dat allebei wel vreemd en Pim werd steeds ongeruster. Ondanks, dat er na het checken van Monica’s rekening er nog niets afgehaald leek te zijn, toch maar even het pasje geblokkeerd.
We kwamen in Hazyview in een prachtig hotel terecht. De volgende dag gingen we naar Graskop om de winkeltjes te bekijken. Monica kocht in een art gallery een kalender gemaakt op papier van olifantenstront. De verkoopster vond dit allemaal heel grappig en wees steeds op haar kont om aan te geven waar de grondstof vandaan kwam. Op de vraag of ze de kalender zelf gemaakt had proestte ze het uit. Daarna een Windhoek draught biertje gedronken. Waarschijnlijk gemaakt van olifantenpis, zo’n grote fles. Na de lunch maakten we een rondje met een aantal mooie uitzichten, God’s Window, Wonder View en Pinnacle. Helaas was het dreigend, niet zo helder weer.
’s Avonds tijdens ons diner begon het te stortregenen.
De volgende dag vroeg op voor de safari in het Kruger Park. Koelbox met ontbijt mee en om 05:30 weg. De regen was gunstig volgens de gids, dan is het gras nat en de dieren houden ook niet van natte voeten en komen dan op de weg. Daarentegen hoeven ze weer niet op zoek naar water. We hadden veel mazzel, vrijwel meteen stak er een grote groep buffels de weg over. Daarna zagen we een impala, de gids zei dat we die nog wel veel meer te zien zouden krijgen, maar toch maar op de foto. Het ging maar door met het spotten van allerlei dieren, aardvarkentjes, gieren, adelaars, slakken, schildpadden, hamerkopvogels.
Het was wel fijn om in een hoge jeep te zitten, je ziet dan veel meer dan in een auto. Ook geven de gidsen elkaar door als er bijzondere dieren te zien zijn. Zo hebben we ook de cheetah, een moeder met 2 jongen en een luipaard gezien. De cheetah liep naar de overkant van een meer, waar veel nijlpaarden waren. De cheetah hebben we niet meer gezien, maar we zagen opeens wel alle nijlpaarden het meer in rennen.
Ook interessante kleine dieren hebben we gezien, schilpadjes, een kameleon en een mestkruier. We zagen een perfect ronde bal voortgeduwd worden door een kevertje. Een ander kevertje zat er bovenop. De bal is gemaakt van olifantenstront. Het vrouwtje zit er op en laat zich voortduwen door het mannetje. De gids zei: “It is just like my wife. Sitting on top of the shit and telling to do this, do that, not that way, go the other way”.
Olifanten zijn we meerdere keren tegengekomen. Daarmee hadden we er drie van de big five. De hele middag hebben we gezocht naar een leeuw, helaas niet gevonden. Maar vlak voor het eind werden we gewaarschuwd door een andere gids, dat er twee neushoorns te zien waren. De score kwam hiermee op vier. Het was ongebruikelijk juist de leeuw niet te zien van het vijftal (zat waarschijnlijk in Portugal).

• 14 Januari 2012 - 15:03

Remco & Jasmin:

Hallo Pim en Monica,

Wederom bedankt voor de link. We volgen de reisverslagen steeds met veel belangstelling. Erg leuk!

Groetjes en heel veel plezier!

• 14 Januari 2012 - 17:11

Rens En Gerda:

Hoi Pim en Monica,

Nou Monica, hier doe je toch wel inspiratie op hè voor een volgend schilderij, of is het voor jullie transpiratie vanwege de wilde beesten die dicht bij jullie komen? Nou geniet lekker van deze trip, wij zien alweer uit naar jullie volgende verslag met foto's. Groetjes van je jongere broertje en vrouw.

• 15 Januari 2012 - 11:45

Piet En Margo:

Hoi Moon en Pim,
    Blij weer iets van jullie te horen. Dacht dat er iets mis gegaan was. Wat overweldigend weer. Prachtige foto's en wat 'n luxe. Ben erg benieuwd naar de verdere avonturen.
    Knuffel, Piet en Mar

• 15 Januari 2012 - 17:06

Paul En Marianne:

Hoi Pim en Monica,

4 gehad, 1 te gaan.... maar hopelijk zien jullie alle 5 grote nog verschillende keren op jullie pad komen de aankomende weken. En alle andere mooie dieren en uitzichten. We genieten hier weer heerlijk met jullie mee.

Dikke knuffel Paul en Marianne

• 16 Januari 2012 - 07:53

Frank Minne:

Ook nog malariamuggen gezien (en gevoeld). Geven de huidige medicijnen minder bijwerkingen?

• 25 Januari 2012 - 11:05

0071:

Ruw in mijn winterslaap gestoord: ik hoorde een vuvuzela! Gauw mijn hitteschild gezocht en de LTK-penning erop geschoven. Klaar voor de hink-stap-sprong...

Grandioos, zo'n dierentuin zonder hekken! Nou nog een dubbelloops..

Verbeeld ik het me of zijn sommige foto's wat onscherp? De heat haze ?